از آنجا که علامه طباطبایی در باب خرافه بحث جالب توجه‏ای دارند، عین مطالب ایشان از تفسیر گرانسنگ المیزان،ج 1، صص 424 - 421 تقدیم می‏گردد.
برادر بزرگوار !ضمن تشکر از اعتماد و مکاتبة شما با این واحد. طبق اطلاعات ما از کتاب های ترجمه شدة دکتر محمد تیجانی تونسی، از جمله کتاب " اهل سنّت واقعی" این کتاب ها معتبر و جالب و آموزنده می‌ باشد که شخصیّت ها و بنیاد های علمی معتبری کتاب های ایشان را ترجمه و چاپ نموده اند.
گسترش فعالیت‏های اجتماعی و پیچیده شدن نهادهای اجتماعی و تقسیم کارها در دنیای امروز، از جهات بسیاریبا گذشته تفاوت دارد، به طوری که امروزه دخالت مستقیم رهبری در همه امور امر محالی است. جالب اینجاست کهخط مشی رهبر انقلاب، حضور جدی و فعال در صحنه‏های مختلف انقلاب است، لیکن تنگناهای
از دیدگاه اسلام انواع جشن ها و شادی ها حلال است ، مگر مورادی که در آن ها موسیقی های شهوت برانگیز و هیجان زا و ترانه های مبتذل وجود داشته باشد، ولی آوازهای زیبای موسیقی غیر مطرب و خواندن شعرهای خوب و شوخی های مفید و طر دستی های جالب و ذکر صلوات و درود بر محمد و آل محمد و دعا برای شرکت
اگر ترانه ای مشتمل بر مطالب پوچ و مزخرف و باطل ، یا غنا و مطرب باشد و یا همراه موسیقی مطرب و شهوت انگیز باشد، گوش دادن به آن جائز نیست.(1) قرآن می فرماید" مؤمنان و خوبان از لغو و سخنان بیهوده دوری می کنند". صوت زیبای قرآن و اشعار پر محتوا و جالب می تواند جایگزین خوبی باشد. از دوستان و
خیر. براساس مدارک معتبر موجود در منابع روایی شیعه و اهل سنّت، پیامبر از طرف خداوند حضرت علی«علیه السلام» را ولی مؤمنین قرار دادند. جالب است بدانید در یکی از مناظره‏هایی که میان یکی از شیعیان با یکی از برادران اهل سنّت برادر شیعی از دیگری می‏پرسد:«آیا پیامبر اکرم«صلی الله علیه
ریا زمانی تحقق پیدا می‏کند که شخص واقعاً نظرش جلب دیگران و برای غیرخدا باشد. امّا این که عبادت نکنیم شاید دیگران بگویند ریاست این وسوسه‏های شیطان است که می‏خواهد شخص را از انجام عبادت باز دارد. جالب است بدانیم که شیطان دوستهای گوناگون دارد. هنگامی که می‏خواهیم نافله‏ای بخوانیم،
خوانندهء خوش صدا اگر به حد غنا نرسد، در مجلس عروسی اشکالی ندارد، اما زدن موسیقی مطرب و مناسب با مجلس لهو و لعب و خوانندگی غنایی جایز نیست .(1 رقصیدن زن برای همسر خود فقط جائز است و رقصیدن زن برای زنان یا مرد برای مردان جائز نیست .(2 در مجالس عروسی می توان از مداحان خوش صدا و خواندن سرودهای
عرفان نظری یکی از معارف و علوم دینی و اسلامی است و هم چنان که مفسر متکلم فقیه ادیب محدث و فیلسوفشیعه و سنی می‏توان داشت عارف شیعه و سنی نیز می‏توان داشت. عرفان عملی نیز از راه تزکیه نفس و ریاضاتشرعیه به دست می‏آید و این نیز راهی است که هم برای شیعه بازاست و هم برای اهل تسنن. لیکن
حاکم نیشابوری (متوفای 405 ه’) از داود بن ابو صالح نقل می‏کند:روزی مروان حکم دید که شخصی صورت خود را بر قبر پیامبر(ص) گذاشته است، با شتاب سوی او آمد و گردن او گرفته، از جای بلند کرد و گفت:می‏دانی چه می‏کنی؟!منظور وی این بود که چرا به زیارت سنگ و کلوخ آمده‏ای!زائر که ابو ایوب انصاری
"ریش‌" در اصل به معنی پرهای پرندگان است و از آن جا که پرهای پرندگان‌، لباس طبیعی در اندام آن‌ها است‌، به هرگونه لباس نیز "ریش‌" گفته شده است‌، ولی چون پرهای پرندگان غالباً به رنگ‌های مختلف و زیبا است‌، در معنی این کلمه‌، مفهوم زینت نیز استفاده می‌شود، هم چنین به پارچه‌هایی
اگر دعا و یا روضه و اشعار مدائح ائمه(ع) را با آواز غنائی که شایسته مجالس لهو و لعب است بخوانند حرام است و گناهش بیشتر است ولی اگر آنها را با صدای خوب و جالب یا محزون بخوانند اشکال ندارد و البته در حال خواندن دعا باید به معنا و مضامین آن توجه کرد زیرا بیشتر این دعا برای تعلیم معارف اسلامی
چه کسی گفته است که دختران نمی‏توانند لباس‏های زیبا بپوشند؟زنان و دختران هرگونه لباس زیبا و جالب را می‏توانند بپوشند. اتفاقاً در هر خانه‏ای به کمد لباس زن‏ها اگر سری بزنید، می‏بینید انواع لباس‏های گران قیمت و زیبا و جذاب از آن زنان است. اسلام با بدحجابی و بی حجابی و ایجاد فساد
تکرار آیه "فبأی آلاء ربکما تکذبان" آن هم در مقطع‏های کوتاه آهنگ جالب و زیبایی به این سوره داده به اضافه محتوای زیبای این سوره در مورد نعمت‏های زیبای بهشتی مخصوصا حورالعین، جاذبه خاصی به این سوره داده، لذا پیامبر(ص) فرمود:"لکل شی‏ء عروس و عروس القرآن سوره الرحمن؛ بار هر چیزی عروسی
امر به معروف، عمل خیرخواهانه و مفید به حال فرد و جامعه است و از نظر عقلی، بسیار پسندیده است. قرآنمجید یکی از امتیازات امت اسلامی بر دیگر امت‏ها را اجرای همین اصل می‏داند؛ زیرا این نوعی نظارت و احساسمسؤولیت همگانی در جهت سعادت فرد و جامعه در تمام سطوح می‏باشد. جالب این است که یکی

نوشته شده در تاریخ شنبه 11 دی 1389    | توسط: محمود بوستانی    |    |
نظرات()